amour

H αγάπη λένε, διακρίνεται μετά από πολλά χρόνια, όταν μπορείς πια να δεις τη σχέση από το τέλος προς την αρχή.
Eγώ λέω πως την αγάπη την βρίσκεις κυρίως στη συμπεριφορά του συντρόφου σου. Στον ελεύθερο χώρο που σου δίνει και την υποστήριξη και την αποδοχή που σου διαθέτει, όλα αυτά όμως προυποθέτουν καλές συνθήκες. Τι γίνεται όταν αυτές οι συνθήκες αλλάζουν; Όταν ο ένας από τους δύο έχει ένα ατύχημα, όταν αρρωσταίνει; Όταν ανήμπορος πια είτε από έναν απλό πυρετό, είτε μια δύσκολη αρρώστεια χρειάζεται έναν άνθρωπο δίπλα του; Εκεί ακριβώς κρύβεται και η απόδειξη του πόσο »δικός σου» είναι αυτός ο
άνθρωπος. Eκεί ακριβώς διακρίνεται το πολύτιμο της αγάπης!

Η ταινία είναι του Μίκαελ Χάνεκε, ναι αυτού που σκηνοθέτησε και την »λευκή κορδέλλα».. μια ταινία που μου είχε αρέσει πάρα πολύ από άποψη φωτογραφική (σκηνές ασπρόμαυρες, εικόνες εκπληκτικές), αλλά για να είμαι ειλικρινής δε με είχε αγγίξει καθόλου από πλευράς σεναρίου.
Στο »amour», συνέβει ακριβώς το αντίθετο.

12 thoughts on “amour

  1. Το τελευταίο διάστημα προσπαθώ να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου στις ταινίες… δεν έχω δει κάποια από αυτές τις δύο αλλά τις προσθέσω στη λίστα με τα προσεχώς. Μου άρεσε πολύ η περιγραφή τους…..

    ps υπάρχει αυτή η δυνατότητα πάνω ακριβώς από το πλαίσιο που γράφεις το κείμενο σου, στα εικονίδια.

    Καλό μεσημέρι και φιλιά πολλά:):):)

  2. Αγάπη είναι για μένα να δίνεις χώρο να αναπτύσσει ο άλλος τον εαυτό του με αξιοπρέπεια…..και δεν χρειάζεται να έρθεις σε δύσκολες καταστάσεις για να αποδείξεις το πόσο νοιάζεσαι….μπορείς να το αποδείξεις με ένα ποτήρι νερό που θα του πας , για να μην σηκωθεί απ’ το κάθισμα , επειδή είναι κουρασμένος, ή από τον καφέ που θα του κάνεις το πρωί για να πάει στην δουλειά ευδιάθετος….επειδή νοιάζεσαι και ΘΕΣ να πάει στην δουλειά του ευδιάθετος, κι όχι επειδή το απαιτεί με το στανιό….

    Αγάπη είναι πολλά μικρά καθημερινά πραγματάκια, που όταν τα έχεις ,τα θεωρείς δεδομένα και δεν τα εκτιμάς όσο πρέπει, επειδή αναλώνεσαι σε άλλα μικρά και εκνευριστικά και άσχετα αλλά αρκετά επίμονα για να σε κρατούν προσηλωμένο στον εκνευρισμό και στην ανάλωση , έτσι ώστε να μην μπορείς να ξεχωρίσεις τα πολύτιμα εκείνα μικρά που σου δίνουν αγάπη….

    Το προηγούμενο με τα λευκά χρώματα και το κεραμιδί φόντο ,το προτιμούσα…
    την ταινία που λέτε δεν την είδα ακόμη…η λευκή κορδέλα ήταν πολύ καλή ταινία…….

    Καληνύχτα σας….

    1. αγαπη ειναι.. να ειναι διπλα σου καποιος, στα δυσκολα, στα πολυ δυσκολα, που μπορει να κρατησουν και μηνες, που μπορει να φερουν και το τελος..
      να σε ντυνει, να σε ταιζει, να σε πηγαινει κουβαλητα για πιπι, να σε κανει μπανιο
      και να μη ζητησει ουτε στιγμη να βγει εξω με φιλους, μονος κλπ

      (το εχω ζησει, το ζω)

      σαφως και ολα αυτα που αναφερεις, και μαλιστα σαν προυποθεση για τα επομενα

      μεγαλωνουμε χρηχα και ποιος ξερει τι αναγκες θα μας δημιουργηθουν.. να τη δεις την ταινια, θα σου αρεσει πολυ, εκτος κι αν σου φανει λιγο »δυσκολη»

      καλο σαββατοκυριακο

      *για το template, μου αρεσει Αυτο νομιζω, πολυ, νιωθω πιο απλωμενη, σε εικονα, σε σκεψεις :):)

      *σαββατο πρωι, παμε καφε!

  3. Ήταν να δω την ταινία προχθές με την μητέρα μου 85 ετών που φροντίζει τον πατέρα μου που θα κλείσει τα 95…την άλλη Κυριακή! 🙂
    Αυτοί οι δυο άνθρωποι δεν είχαν στη ζωή τους ποτέ βαθύτερη επαφή και σ’ αυτό φταίει «εν μέρη» και η κοινωνική τους διαμόρφωση (χρήματα, υπηρέτες, ταξίδια, δεξιώσεις,εξοχικά κλπ…και κάπου 3 παιδιά!) και τώρα που ο πατέρας μου (απ’ τους πρώτους νευροχειρουργούς στην Ελλάδα από το 1958) είναι εντελώς αφημένος στα χέρια της μητέρας μου και φυσικά του βοηθητικού προσωπικού, η πραγματική σχέση του ζεύγους … είναι εμφανέστατη. Ο πατέρας μου παρόλο που έχει πνευματική διαύγεια 95% αρνείται να μιλήσει στη μητέρα μου, πολύ απλά είναι εντελώς βουβός και φυσικά εκείνη υποφέρει, αφάνταστα… Ο πατέρας μου όμως μαζί μου μιλάει…τραγικό!
    Όλα αυτά τα γράφω για να πω, πως οι σχέσεις μας στα πολύ δύσκολα φαίνονται και σίγουρα η ταινία ανακινεί, τις βαθύτερες σχέσεις μας…
    θα σου γράψω τις αντιδράσεις της (Γαλλίδας) μητέρας μου αφού δούμε την ταινία.

    Καλό Σ/Κ Πατουσίτσα μας!

    ΥΓ: Δεν θα σχολιάσω το κατά- μαυρο! 😉

  4. βρισκω συγκλονιστικο το σχολιο σου αιναφετς.. περιμενω τις αντιδρασεις της μανουλας σου..

    στην πορεια ενος ζευγαριου, νομιζω το πιθανοτερο ειναι να συμβουν καποια πραγματα που θα δυσαρεστησουν λιγο ή πολυ τον αλλον.. με τοσες αλλαγες μεσα μας και εξω μας και τη ζωη να τρεχει νομιζω ειναι αναποφευκτο

    ομως να παραμενεις μαζι του / της, ολη σου τη ζωη και να φτανεις σε ενα τελος »βουβο» αυτο μου μοιαζει σαν παρα πολυ μεγαλο παραπονο.. κριμα γιατι χανει πραγματα ο πατερας σου μ αυτον τον τροπο..

  5. Δεν έχω δει καμία από αυτές τις ταινίες αλλά από τα όσα έχεις αναφέρει νομίζω ότι μου κέντρισες το ενδιαφέρον.Οπότε τις βάζω στα προσεχώς μιας και τώρα τελευταία δεν έχω πάρα πολύ χρόνο. Καλό απόγευμα να έχεις 🙂 .

Σχολιάστε

