Kι έξαφνα μια μέρα, όπως καθόμουν, αναπήδησα γιατί κατάλαβα πως η ζωή δεν είναι αιώνια, ήταν μάλιστα τόσοι πολλοί οι ηλίθιοι που μου εύχονταν στα γενέθλια μου »χρόνια πολλά», που ξέχασα ολότελα πως μια μέρα θα πεθάνω – κι ύστερα είχα τόσα πράγματα να σκεφτώ.. τη νύχτα που ερχόταν, το διάβολο που σώπαινε, την πόρτα που δεν ωφελούσε, όσο για το μυστικό το είχα ράψει καλά στη φόδρα του παλτού μου, για μεγαλύτερη ασφάλεια όμως φώναξα έναν παλαιοπώλη και του πούλησα το παλτό, αλλά και πάλι ήμουν ανήσυχος, »κι αν στο τέλος ανακαλύψουν την αλήθεια» σκεφτόμουν, πήγα λοιπόν και πέταξα τα λεφτά στον υπόνομο – από τότε κοιμάμαι ήσυχος.

Τάσος Λειβαδίτης
Μικρό βιβλίο για μεγάλα όνειρα

8 thoughts on “

  1. Αγαπημένος ο Λειβαδίτης , όχι μόνο γιατί μπορεί σε μία φράση του να περικλείσει ότι θα μπορούσε ένα ολόκληρο βιβλίο ή ολόκληρη η ζωή να σου πει, αλλά και γιατί είναι τόσο βαθιά συναισθηματικός και ερωτευμένος με τη ζωή και τον έρωτα.
    Σε ευχαριστώ για το κείμενο που ανάρτησες. Να έχεις ένα όμορφο απόγευμα.Σε φιλώ .

    1. ηταν ενα συρταρι που επρεπε να τακτοποιηθει και μεσα εκει ξεχασμενο το βιβλιο.. στο ξεφυλλισμα ηρθε στο φως το αποσπασμα, δε μπορουσα να μη το αντιγραψω, αν και μ αυτη τη λογικη θα επρεπε να αντιγραψω ολοκληρο το βιβλιο 🙂

      καλημερα μελιτα

  2. Καλησπέρα…

    Είπα να τεμπελιάσω και να την βγάλω με ένα like….αλλά δεν μου πάει….

    Είναι και ο φίλος μου ο θάνατος στην μέση…
    βέβαια με τον αδερφό του, τον ύπνο , τα πάω πολύ καλύτερα, περνάμε ζάχαρη κάθε βράδυ,ακόμη και αρκετά απογεύματα τελευταία….
    Αλλά ο θάνατος είναι καλός φίλος….κάθε φορά που τον θυμάμαι , ξυπνάω που είμαι ζωντανός-ακόμα- και θυμάμαι να κάνω πράγματα….
    καλός φίλος, αλλά όσο είναι εκεί μακρυά είναι καλύτερα βέβαια….

    λίγες φορές μόνο του έχω θυμώσει , και κοντέψαμε να τα χαλάσουμε , σοβαρά….
    είναι γιατί ζήλεψε και μου πήρε κοντά του έναν αδερφό και ένα δύο αδερφούς – φίλους, που δεν ήταν ο καιρός τους να τους πάρει στην παρέα του…..
    κατά τα άλλα, φίλος είναι….
    κάποτε που θα τους πεθυμήσω και θα πάω να δω τ’αδέρφια μου, καλά θα περνάμε εκεί πέρα…θα’ χω καλή παρέα….

    Τελικά, έχετε σκεφτεί ότι αν δεν υπήρχε ο θάνατος, δεν θα ξέραμε ότι είμαστε ζωντανοί;

    1. θανατος ειναι κατι που εχει μπει στο μυαλο μου και μ εχει τρομαξει πολλες φορες κι αλλες τοσες παραμυθιαζομαι κι εξοικιωνομαι μαζι του.

      λεω πως τον εχω ζησει χωρις να το γνωριζω, ουτως ή αλλως δε θα το γνωριζω, απλοικα ισως αλλα πριν να γεννηθουμε σ ενα ειδος θανατου δε βρισκομασταν;

      τα μεσημερια αδυνατω να κοιμηθω.. ισως για τον λογο που λες, ισως εκεινες ακριβως τις στιγμες νιωθω πως ο υπνος ειναι πολυ κοντα σε κατι που με τρομαζει 🙂
      ισως παλι να ειναι που κοιμαμαι αρκετα τις νυχτες

      ευχαριστω για το τραγουδι χρηχα, να ξες τα περιμενω και τα »ζηλευω» τα δικα σου σχολια κι ειναι χαρα μου

      καλημερα με μια πιθανη ιογενη γαστριτιδα.. κυκλοφορει πολυ λεει αυτο τον καιρο :):):)

      1. Καλησπέρα αγαπητή…

        Δική μου είναι η χαρά, να ‘ σαι σίγουρη…

        άντε μισή μισή, να μην αδικηθεί κανείς….λολ…

        Να προσέχετε, μαζί με το κρύο του φθινοπώρου έρχεται και η υγρασία και οι γρίπες…

        Αλλά στις ιώσεις δεν μπορείς να κάνεις τίποτε άλλο από υπομονή…

        Στο πριν να γεννηθούμε , ταιριάζει η γνώμη μου με τους Ορφικούς , Πλατωνικούς νεοπλατωνικούς κτλ….γεννηθήκαμε από την αρχική ψυχή, το Ένα (ή Εν) και είμαστε κομμάτι της και ομοίωμά της…..όσο ακόμα ήμαστε μωρά θυμόμαστε την χαρά να είσαι κομμάτι του ενός και ήμασταν καλά…μετά εκπαιδευτήκαμε, κοινωνικοποιηθήκαμε και τα ξεχάσαμε όλα….γι’αυτό φοβόμαστε τον θάνατο και άλλα πολλά….
        Οι πρόγονοί μας βάλαν στην γλώσσα μας την λέξη αλήθεια, για να μην ξεχάσουμε , όταν πεθάνουμε να θυμηθούμε την αρχική ψυχή και να ξαναενωθούμε μαζί της….: Α-λήθεια= μη-λήθη= δεν ξεχνώ……

        Το’ ριξα στην φιλοσοφία πάλι…

        Ενώ θα έπρεπε να μην σας κουράζω και να σας ευχηθώ περαστικά….

        Περαστικά σας…

Σχολιάστε

